Alla inlägg under februari 2009

Av Natalie - 28 februari 2009 12:32

Nu sitter jag här vid datorn igen och spelar Tic-a-Tac Poker med Marie (Y) Vi vinner, yeey.


Snart tänkte jag röra mig ut och ta en promenad. Jag läste någon annans blogg här. "Mita" tror jag att hon heter, men kommer inte ihåg länken till hennes blogg; men iallafall : hon hade bilder på små söta vårblommor. Jag vill också ha det, känner jag nu!

Men idag är det fint iallafall, solen lyser för fullt, och det blir säkert riktigt skönt att gå ut. Ska sno tillbaka mina solglasögon från min systers rum bara och klä på mig efter att jag spelat klart här, sen får det bli promenad :D


Jag känner för att åka skidor, även fast jag inte kan, Haha. Jag har stått på ett par skidor en gång i mitt liv och det gick inte bra, kan jag lova. Ingen blev skadad, men det är bättre med en gång för lite än en gång för mycket när det gäller det ;)


Oh no, just nu ser det ut som att Lag Dator kommer vinna Ticatac, men jag och marie tar säkert igen snart! Vi är skickliga ;)

Hej så länge!

Av Natalie - 27 februari 2009 16:38

Idag har jag bowlat med tjejerna i klassen (Y) Eller några av dom :)

Det var en bra bowlingdag för mig, wohoo. My happiest moment var när jag fick tre strikar på rad - det satt redigt fint, vill jag lova. Detta får göras om!

 När vi tog av oss skorna och så i omklädningsrummet innan vi gick in så skrattade vi åt att det fanns dusch - "höhöhö, ofta man duschar efter bowling då!", men vi tänkte om när vi var klara. Det var supervarmt.

Ja-a, bowlingen slutade tre så efter det gick Maja hem efter en stund, Sedan gick jag, Emma, Marie och Erica på stan. Emma och Marie skulle iväg till Hälsokompaniet resp. gympa för barn :) Erica och jag skiljdes för kanske tjugo minuter, en halvtimme sedan så jag gick och satte mig här vi biblioteket. Om tjugo minuter åker jag hem :)


Förhoppningsvis blir det något med flickorna ikväll också :) och även imorgon :)



Av Natalie - 26 februari 2009 17:41

Jaaa, det är redan torsdag.

Detta har jag gjort so far:

vaknade vid halv nio av att vivi ringde. Jag struntade i att lägga mig igen, utan lade mig i soffan med en bok som snart måste läsas ut!

Vid tolv åkte jag in till stan med louise och mamma. Jag hämtade ut tågbiljetter, sedan simmade jag. Dock blev det bara några hundra meter för att Louise satt och tittade på och var hungrig - kunde ju inte pina henne hur länge som helst, huhu.

Efter att jag var klar gick vi ner till Amigo - det är några hundra meter och dessutom inkluderar vägen en nedförsbacke, men OJ vad jobbigt det var eftersom vi var äckligt hungriga. Det var gott med pizza (y). Men det känns att man mår mycket bättre när det händer mer sällan. Ingen pizza på ett bra tag nu :D

Efter pizzan satt vi på biblioteket en stund och jag läste återigen i boken litegrann, och sen fikade vi på City med Anders och Josefin :) Fika efter pizza? Jao, men det var mäktigt! haha. jag tog en kringla och ett glas mjölk (Y) hihi.


Vad som återstår ikväll är filmkväll med Ida :) Det var också längesedan nu - och vi har inte setts på hela lovet fastän vi nästan bor grannar. Eller ja, vi bor ju på landet så det är någon kilometer mellan oss men ;)

Jag ska väl gå ner och höra vad mamma vill, hon ropade för en stund sen :) Det känns ändå skönt att det är torsdag nu - fast det känns som fredag.


Jag återkommer senare!


Av Natalie - 26 februari 2009 01:17

ja, det händer inte speciellt mycket right now, kan jag lova.

Jag lyssnar på musik - har haft samma sex låtar på playlisten i flera timmar nu.

Tis of thee/ Ani DiFranco,

Fulla för kärlekens skull/ Eldkvarn,

Were not gonna take this & Run to the hills/ Hellsongs,

I adore you/ Melpo Mene,

Samson/ Regina Spektor.


Så jag börjar nästan bli trött på det, nej men hjärnan behöver lite omväxling nu, så jag ska byta till några andra godbitar. Jag är trött och känner mig lite krasslig. Ögonen har bråkat hela dagen, kliat och varit känsliga för ljus och runnit. Och när jag lade mig i sängen nu för kanske tjugo minuter sedan så började näsan rinna också, t-t-t..

 Imorgon är en fika inbokad också med Josefin och förmodligen Anders vid tretiden tror jag vi sa. Så jag kanske struntar i gymmet och helt enkelt går in till stan som träning? Jaa, det låter väl som ett helt okej substitut.

Jag måste hursomhelst röra på mig, såatt.


Nu bytte jag låtar..
Det blev Hide away med Laleh, Samson av Regina Spektor ( igen dock ) , och Anyone else but you av The Moldy Peaches.

Me like very much ;)


Nejmen jag ska väl säga godnatt och försöka få min skönhetssömn istället nu. Åh, lovet är snart slut. Jaja.

Av Natalie - 26 februari 2009 01:17

ja, det händer inte speciellt mycket right now, kan jag lova.

Jag lyssnar på musik - har haft samma sex låtar på playlisten i flera timmar nu.

Tis of thee/ Ani DiFranco,

Fulla för kärlekens skull/ Eldkvarn,

Were not gonna take this & Run to the hills/ Hellsongs,

I adore you/ Melpo Mene,

Samson/ Regina Spektor.


Så jag börjar nästan bli trött på det, nej men hjärnan behöver lite omväxling nu, så jag ska byta till några andra godbitar. Jag är trött och känner mig lite krasslig. Ögonen har bråkat hela dagen, kliat och varit känsliga för ljus och runnit. Och när jag lade mig i sängen nu för kanske tjugo minuter sedan så började näsan rinna också, t-t-t..

 Imorgon är en fika inbokad också med Josefin och förmodligen Anders vid tretiden tror jag vi sa. Så jag kanske struntar i gymmet och helt enkelt går in till stan som träning? Jaa, det låter väl som ett helt okej substitut.

Jag måste hursomhelst röra på mig, såatt.


Nu bytte jag låtar..
Det blev Hide away med Laleh, Samson av Regina Spektor ( igen dock ) , och Anyone else but you av The Moldy Peaches.

Me like very much ;)


Nejmen jag ska väl säga godnatt och försöka få min skönhetssömn istället nu. Åh, lovet är snart slut. Jaja.

Av Natalie - 25 februari 2009 21:49

Jag msn:ar just nu med min vän Anna :)

Det slog mig att jag (förhoppningsvis) kommer att bli mormor/farmor och även bli kallad Tant när jag blir gammal. Tänk er: Tant Natalie! Urgulligt, tycker jag :)

 Jag bjussar på några bilder (Google-sök) på söta tanter för att få lite inspiration!


 så här söt - fast mer leende - kommer jag vara!


Denna söta dam är en inspiration, yes indeed. Så söt så, och glad ser hon ju ut! Elegant med hatt (y)


Jag kan tänka mig att jag ser ut så här när jag gapskrattar för att folket på posten trodde på att jag fick hjärtattack (t.ex.), fastän jag egentligen bara tyckte att de behövde livas upp litegrann :D

en bus-tant ska jag bli, tror jag minsann!

jag kanske ska lära mina barnbarn att svära lite sött också? mm, det låter bra :D inte fula svordomar, utan mer i klass med jäklar och tusans tusingar!

Det sistnämnda kom jag på just nu, förresten.



TANTEN rockar fett, som grynet skulle ha sagt.


Fakta om tanten: (susning.nu)

Etymologi: Ordet tant dök upp i det svenska språket i slutet av 1700-talet. Liksom tyskans "tante" kommer ordet från franskans tante och användes först i förnämare kretsar. Den manliga motsvarigheten onkel kom samtidigt.

Tant hette i fornfranskan ante. Ur detta ord härstammar även engelskans aunt. Den moderna franska formen beror på en sammanläsning av "ta ante" -> t´ante (din tant) dvs en språklig ordförvrängning. Fornfranskans ante är nämligen en fortsättning av latinets 'ámita (fars syster) som med bortfall av bokstaven I gav amta som blev anta och till sist ante. I gammal provensalska fanns formen amda.

Ordförvrängning finns i de flesta språk ett exempel är det svenska tilltalsordet Ni.

Av Natalie - 25 februari 2009 20:42

Jag älskar spel!


Några saker som jag gör regelbundet nuförtiden är att spela kort - Neger och President för det mesta, men ibland varvar vi så det blir lite vändÅtta, poker och bubblan emellanåt :) 

På msn så är det Tic-A-Tac som gäller - det är roligt! Spelar detta med Marie just nu. Hon vann :( Men sedan kanske jag får revansch - I sure hope so:D


Någon mer som gillar att spela spel?  :)

Av Natalie - 25 februari 2009 19:16

Lars Winnerbäck - de som känner mig vet att jag är ett fan av Lasse. Det finns delade meningar om honom, och min mening är att han skriver väldigt bra texter, och hans sång och musik lever upp till förväntingarna mycket bra ;) Tummen upp!


Counting Crows - detta är ett amerikanskt band som jag nästan växt upp med, känns det som, tack vare min storebror Kristian. Adam Duritz sjunger med känsla och sångerna gör en bara glad glad glad - om det är en sådan låt vill säga; men de förmedlar en sådan bra känsla att jag blir gråtfärdig när jag hör de sorgsna låtarna. Finns en hel del bra att lyssna på här!


Ani DiFranco - jag har inte hört så många av hennes låtar, in fact så är det bara två låtar som jag lyssnat på mycket. Det är Tis of thee och You had time. Båda låtarna har Lasse gjort covers på (Du gamla fria nord och Du hade tid) och det är därför jag lyssnat på dom. Jättefina!


Laleh - vår svenska Iran-bördige sångerska sjunger både på svenska och engelska - och hon gör't bra! Vad jag har märkt så är de engelska låtarna mer .. radiovänliga, så att säga, medan de svenska är lite mer originella. Jag vet inte hur jag ska förklara, men lyssna själva istället! Hon är duktig :) En favoritlåt : Hide away . Kusligt bra:)


The Beatles - Det känns överflödigt att ha med detta band, men ändå väldigt nödvändigt för att de är så bra! Snabba låtar, lugna låtar.. - alla är de bra!


Nirvana - vad jag hört i mina dagar så är Nirvana inget mellanting - antingen gillar man dom mycket eller så gillar man inte den "skräniga" musiken alls. Jag gillar det, och även detta band är jag uppvuxen med - Tack igen Kristian! :)


Det får räcka just nu. Det kommer väl uppdateringar på det här området i framtiden :)

Jag älskar musik :) hihi.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards