Alla inlägg under oktober 2009

.

Av Natalie - 31 oktober 2009 23:28

gokväll bloggen!


Jag läser mig igenom kvällen.

jag ser på en film också, men den har inte berört mig; den kanske var jättebra, men jag har varit på humör för fina texter.


iste, choklad och icas mangorippelglass; det är bra myskväll-föda.





NÅGON IDÉ OM VAD JAG SKA GÖRA MED BLOGGDESIGNEN?

Av Natalie - 31 oktober 2009 19:29



ibland läser jag ord,

och undrar om det finns något vackrare. något mäktigare.


"ringa är makten i det bly som blev kulor i jämförelse med det bly som blev skrift"


när jag tänker efter vet jag,

ja

det finns saker som är iallafall lika vackert och mäktigt.

och ja,

tillochmed viktigare.

men ändå,

jag har levt på ord och vissa toner den här hösten.

de har ,liksom,

 livnärt mig.



Av Natalie - 31 oktober 2009 17:44

Halloj igen!


Jag är inte vidare rolig, känns det som.

Dels mår jag inget bra, och tänker alltså vara hemma. Men ändå - inte one single person har hört av sig. Men skiiitsamma. Haha, jag låter bittrare än vad jag är.


hursomhelst, jag har fått eld i kaminen (wooohooo) och ska hoppa in i duschen när jag skrivit klart det här. sedan ska jag och min moder ha det mysigt. Jag har köpt glass, godis och en chokladkaka! Till det blir det iste för min del :) Härligt härligt.

Jag skrev att jag skulle se på skräckisar, men jag har insett under dagen att jag inte, absolut inte på några villkors vis är upplagd för det - jag klarar det helt enkelt inte. Så det får bli något annat, tre systrar och en mamma halv tio, innan dess får vi se :)


Men ha det bra allihopa!  :d

Av Natalie - 31 oktober 2009 11:11

12 saker jag inte gör längre, men som jag gjorde när jag var liten:

  • springer omkring naken ute på sommaren
  • gråter när jag ska smörjas in ( även om jag ofta tycker att det är avskyvärt! )
  • äter kött (det gjorde jag tills jag var femton typ, men det får vara med ändå)
  • klipper av mig håret bara sådär.
  • har stjärn- eller hjärtformade solglasögon. (detta borde jag ändra på!)
  • springer omkring och leker
  • önskar mig ett småsyskon.
  • vill vara prinsessa
  • leker fantasivärldar, typ mamma-pappa-barn
  • hatar blåbär.
  • gömmer mig för alla bilar som åker förbi vår uppfart, tillsammans med mina syskon (dock har jag lust till det ofta!)
  • frågar "vem var det där?" direkt när personen gått förbi. vissa i min omgivning gör dock fortfarande detta ;d 
Av Natalie - 31 oktober 2009 10:52

God förmiddag gott folk!


Natalie vaknade upp för cirka två timmar sedan, och sedan dess har hon suckat och grimaserat och beklagat sig. Sådant är livet ibland.

alltså : jag har smärta. jag har a lot of smärta in my kropp. men det hjälper lite att ha laptopen på magen för den är varm.


Halloween, och om jag orkar - vad ska man hitta på då?  men om jag inte orkar hitta på något så tänker jag ligga och se på skräckisar och äta glass. Det är vad jag cravar efter just nu : glass i stora lass! ;p Fast då måste vi handla det, så jag får ju bara glass om vi åker in till stan någon gång under dagen! jeezes, vilka hemskheter man utsätts för. Har ingen hört talas om att ge natalie allt vad hon vill ha och komma med det till henne istället för att hon ska behöva göra något själv? 

men mmmm, vindruvor finns i kylen - det ska mumsas på ikväll :) *lampa tänds ovanför natalies huvud*


Jag måste tvinga ut mig själv på en promenad. jag vill jättemycket och jag tänkte att det kanske hjälper lite, det ska ju göra det sägs det. Men ändå vill jag bara ligga kvar här i soffan och se knäpp ut.

Val, val - alla dessa val! ;d


vi får se hur det blir med allt & inget. Jag hör säkert av mig igen senare under dagen med uppdateringar om mitt spännande liv.

men Ni får ha det så bra!

(jag skriver det i varje inlägg ungefär, men jag menar det! jag vill att ni, vilka ni nu är, ska ha det bra)

Av Natalie - 30 oktober 2009 20:30

hello again!


nu sitter jag bänkad framför teven - dator, pärondryck och resten av min godispåse som jag hade på resan idag - är skönt när man kommit hem efter en vecka :)


nu ska jag läsa bra bloggar och lite sådant :)

Av Natalie - 30 oktober 2009 19:26

Godkväll!


Nu är jag hemma, och har ätit korv med bröd tsm med mamma! Vi är så himla gulliga, vi sitter i hennes säng med varsin dator, och en tallrik mellan oss - den hade fyra korvbröd med innehåll förut men de är uppätna nu :p

Om en stund ska vi hitta någon bra skräckfilm att se :)


Är det inte konstigt (men bra) att man kan åka från ett ställe som man trivs på och tycka att det är lite tråkigt, men samtidigt tycka att det är sjukt bra och skönt att komma hem - eller någon annanstans :)

som jag skrev - det är ju bra!



Hade en övertrött-ig tågresa från karlstad tillsammans med Anders. Och så hade jag bra bussresor från skåne också, men då pratade jag aldrig :p så jag pratade ganska mkt när jag träffade Anders :P 



Men  nu får det va' nog med bloggskrivande for now,

så ni får

Ha det bra!

Av Natalie - 29 oktober 2009 12:25

BRA SAKER: 

  • barnkalas
  • musik (vad skulle jag göra utan musik? ) 
  • att jag ska på Lasses konsert i Karlstad den fjärde november! Jag längtar :) 
  • att skratta jättehögt.
  • fnissa
  • vara tyst med någon - när tystnaden kan tala för sig själv. 
  • höst. det är vackert. 
  • färger!
  • att se det komiska i saker som egentligen går åt ett helt annat håll än vad man räknat med. 
  • läsa en superbra bok
  • när regnet smattrar mot rutan och taket och man ligger gömd under ett täcke och har mysbelysning eller alldeles mörkt i rummet. 
  • godis när man är jättegodissugen
  • Proviva med björnbärssmak (himlen i flytande form!) 
  • att göra snälla saker. särskilt när man gör det i smyg - för då har man varit snäll utan att förvänta sig beröm. 
  • äta chokladbollar och ta en pärla i taget.

detta är femton saker som är ganska lovely i livet :) 

Ovido - Quiz & Flashcards