Alla inlägg under april 2009

Av Natalie - 25 april 2009 23:29

Åh, jag skrev just ett inlägg,men internet laggade, så jag sammanfattar:


Varit ute i soliga sommarvårvädret och haft på mig klänning - inga leggings under.

Ska skicka in bidrag till novelltävling. Grattis till Anna som vann "sin" tävling, beröm, publicitet och 5000pix. Inte dåligt;)  men det är ju inte hennes texter heller, såatteeeh;D


Nu ska jag göra mig ready för natten, sedan lägga mig och läsa lite och sedan sova:) 

Nattinatti!

Av Natalie - 24 april 2009 22:31

Hej alla fans! (en sann storbloggares ord)


Jag har ett boktips.

Eller jag vet en bok som jag gillar muy muy mucho.

Den heter Det här är allt, Cordelia Kenns kuddbok av Aidan Chambers

och är en av mina favoritböcker, fast jag inte läst ut den än. Den är så likt en sådan bok som jag vill skriva.

Den handlar om alla möjliga sorters saker, en tjej/kvinnas liv och tankar. Helbra bok! 843 sidor lång om jag miss rätt.. någonting på 800 iallafall. Det är inte jättemånga sidor, men det känns på något vis som att det kommer att ta lång tid att läsa ut den, även fast jag inte vill lägga den ifrån mig och fastän jag längtar efter att komma hem och läsa den. Nu är jag hemma, och jag ska snart läsa den - lycka ;)

Vilken bra författare Aidan Chambers är - iallafall i detta verk! Jag känner ju igen namnet, men vet inte om jag läst någon annan bok av honom, men jag ska göra det såsmåningom, helt klart. Han är ju man, vilket gör mig ännu mer imponerad eftersom det verkligen känns som att det är en kvinnas ord. Det kanske beror på att det handlar om en kvinna, att man ser saker ur hennes synvinkel, men ändå. Good work, Chambers!


Så, jag ska bara spela lite Panga Bubblor, och sedan ska jag lägga mig och läsa boken :)


Av Natalie - 20 april 2009 19:13

Snart får man besök här hemma av brorsan och hans tjej sanna :) Då undrar givetvis alla med förundran vilken bror det är - eftersom två av mina bröder har en flickvän som heter Sanna (den tredje är inte tillsammans med sin sanna längre) - så jag kan avslöja att det är mellanbrodern Robert :D


okej, jag blev lite småskraj nyss, för jag tyckte verkligen att jag hörde att någon öppnade dörren och gick in, men när jag stängde av ljudet på teven (ser på Vänner - ja jag har pluggat och ska fortsätta med det senare också! ) och så vackert ropade -"Halluu?" så svarade ingen; och ingen var där när jag kollade heller ;D usch! It was creepy, but whateveeer.


Måste gå!

Av Natalie - 20 april 2009 18:05

Suttit framför teven i två timmar nu, så jag ska börja med läxorna nu. Har samhällsläxa tills imorgon, och så ska jag väl kolla historian igen. Behöver inte göra provet förrän på måndag, men vi får se hur jag gör - hursomhelst måste jag plugga mycket för det känns som att inget fastnar. Men jodå, efter idag ska jag ha lite mer "humm" om det.

Cyklade till och från skolan idag, det var skönt fast rätt jobbigt också, iallafall på hemvägen, för mina ben var helt slut. Det är ju inte så himla långt hem till mig, men det är backarna som gör det mycket jobbigare, sörrni. Men det är skönt att röra på sig :) Bra Natalie! ;)


Hörs! Nu ska jag öppna skolböckerna och koka mig en kopp te!

Av Natalie - 19 april 2009 13:13

Måste bara tillägga : Counting Crows är så jävla bra - de kommer spela på min begravning om jag får som jag vill.

Nej usch, morbida natalie är i farten.

bullar och teve/plugg var det ja!

Av Natalie - 19 april 2009 13:11

Jag vaknade för några timmar sedan och har inte gjort något alls sedan dess - bara suttit med datorn i knät!

Nu ska jag ge upp det, istället tänkte jag plugga lite historia inför provet på fredag, men kanske fastnar jag vid teven istället. Någon viskade dessutom i mitt öra ( jag själv ) att det finns bullar i frysen. Bör undersökas!

Hörs.

Av Natalie - 19 april 2009 01:17

Jag har spenderat kvällen i "relax-stolen" framför teven och sett på filmer.
Filmen som just slutade heter Sherry Baby, den är rätt bra, men jag gråter stup i kvarten. Det handlar om en tjej som just kommit ut från fängelset, för att hon drogat, snott och allt som hör till "det livet", och så vill hon ta hand om sin dotter som hennes bror med tjej tagit hand om i flera år; och hon möter svårigheter, så att säga, och som jag redan nämnt så grät jag ofta. Det är ingen spännande handling egentligen, men den griper tag i mig iallafall. Jag blir så jävla rasande arg flera gånger i filmen, ska ni veta! Well, det är ju bevis på att den är bra gjord, då ;)


Nu sitter jag framför datorn, lyssnar på musik och tänker, tänker. Ska nog skriva lite på en text jag håller på med. Vill ni veta vad den handlar om? Det får ni inte :) *elakt skratt* 

Jag har fått rätt långt hår nu, ju :) Mitt hår växer tvärsakta, så jag ska nog inte klippa mig på ett bra tag nu! Saknar alltid det lite längre håret när jag har klippt mig kort. Det är helt olidligt när det är axellångt, I tell you.


Men jag ska väl runda av här, och skriva lite på the text, och sedan sova (:

Godnatt!

Imorgon är det söndag............



Av Natalie - 18 april 2009 17:52

Som rubriken säger så läser jag bara bloggar just nu, fast nu tar jag ju en stund "ledigt" för att själv blogga ;) 

Som jag tjatat om förut så älskar jag bloggar och jag älskar bloglovin.com , haha. Ni vet väl vad det är, men iallafall ,det är ett ställe där man prenumerar på sina favoritbloggar och ser de senaste inläggen.. Det öppnas i ny ruta och man klickar på en ruta med texten "nästa inlägg" för att, ja, komma till nästa inlägg.

Vad gjorde jag innan fenomenet blogg uppfanns? :o ;P Hade ett liv? Kanske.



och jag blir så jävla avundsjuk..

Ovido - Quiz & Flashcards