Alla inlägg under november 2009

Av Natalie - 30 november 2009 08:05

Godmorgon !


Jag skriver här lite snabbt innan jag drar in till stan med mamma och gymmar / simmar. Bara jag alltså, mamma ska jobba, men jag åker bil med henne. Hehe.

Så jag ska få på mig ett par strumpor och sedan far jag.


ha det bra, det ska jag.

// en trött-trött-trött Natalie

Av Natalie - 29 november 2009 11:03

Här får ni förresten en ( jävligt suddig ) bild från lasses konsert i karlstad 4 november.

Det var en så himla grym spelning verkligen, SUPERBRA!

Lyssnade på skivan man fick med i boken 112 sånger förut, så därför passade denna bild för idag; och dessutom så finns denna bild på stationära datorn sedan igår :)


Varje gång jag lyssnar på Lars så upptäcker jag hur jävla bra han är; särskilt efter ett litet "uppehåll" .

Fan vad glad jag är att jag började lyssna på honom :d

Av Natalie - 29 november 2009 10:52

Godmorgon alla glada! och sura. eller ledsna.


Jag sitter och svettas ihjäl ungefär. Nej inte riktigt, men det är varmt som bara satan! Vi ska snart iväg in till stan, där det är skyltsöndag.

Har börjat plocka med allt som finns på mitt skrivbord/hyllorna där, och sortera litegrann. Jag har nämligen en sådan säng som är högt upp, sedan är det skrivbord under och så har jag lagt en madrass under skrivbordet där jag sover (jag har perioder när jag sover i översängen också) men förra veckan rasade skrivbordet; och jag har inte hunnit ta tag i det förrän nu.  Förmodligen så åker hela säng/skrivbordsmojängen ut när jag tagit bort alla miljoner saker, för jag tror inte att det går att laga det, men jag är inte säker. Hursomhelst har jag haft denna sak i flera år, så det kan vara dags att bara ha en normal säng nu ;)

Att kunna tvätta fönstren vore bra också! Jag har inte kunnat göra det ordentligt, eftersom sängen har varit ivägen för en bit av fönstret. Så utsidan har ju inte blivit tvättad på flera år.


Så när vi kommer hem från stan sedan så ska jag greja lite mer, och sedan läsa på till ett miniprov på tisdag. Imorgon ska jag och min systeryster se New Moon på bio, så då hinner jag knappt läsa något. Det ska bli kul att se den filmen! :)


snart ska jag ropa på mamma och vivi, vi måste ju åka snart :p 
Ni får ha det så bra,

BYE BYE

Av Natalie - 28 november 2009 13:54

Hej alla goa & gla'a! ;D


Snart ska vi iväg på julmarknad i Åmotfors, får se om det blir kul eller inte. Julmarknader är ju mysigt - men nu ska vi jobba ;)

Sitter just nu och äter lunch - just en snygg lunch också - nämligen müsli, en mandarin och ett äpple är vad min lunch får bestå av.
Åt nämligen en hejdundrande frukost hos Ida förut, och sedan gymmade vi :) Det var roligt!


så nu ska jag bara borsta tänderna , sedan så drar vi typ :)

Av Natalie - 27 november 2009 19:20

Min mage gör ont

den har gjort det några veckor, två kanske.

Jag fattar inte varför.

men det är inte det enda som gör ont.

 

Ikväll ska jag till Ida; det blir lite senare än planerat, men det är OK.

förut var vi iväg och firade min nu åttiofyra-åriga morfader. Han, den sockersjuke norsken (nationaliteten är oväsentlig), hade världens största fat med godis på bordet.

Är inte det lite knäppt? - kom ihåg att han är diabetiker, som jag nämnde -

Fast gulligt och så

-

jag åt för mycket. Så jag ville spy. Men sedan hos Ida blir det mer godis, och lussebullar. det är också ok, för jag är inte spyfärdig längre, och det blir inte lika mycket godis.

 

nu lyssnar jag på musik - och skriver obviously blogg.

fan.

det är inget värt att skriva.

 

jag läste om en flicka nu i veckan, i förrgår kanske; hon och jag har samma ovana. that's that, som de säger i tja-vad-ska-vi-slå-till-med Låtsas-England.

 

och du,

jag vet bara inte vad jag ska säga.

Därför har du inte hört av mig på någon vecka.

förlåt.

men jag har ingen aning alls om vad jag kan säga eller göra,

men.  jag vill - vet det, ok? jag vill säga något som gör allt bättre

gör allt mindre svårt. eller som gör någonting överhuvudtaget bättre.

- jag kanske skickar ett brev.

 

Av Natalie - 26 november 2009 20:44

Tja bengtarne och tord Rolands.


Idag har varit en bra dag,

skrattat mucho ;)

"nej, jag har inte tänkt på att torsdagar är roliga". Men det fick jag äta upp!  


Var på första körövningen idag på typ 100 veckor. Eller fem. Fyra kanske. Orka räkna. Det var kul iallafall. Kände mig tondöv, men ingen sa något. HAHA, vad skumt om någon faktiskt skulle säga typ - "ey, du. Du är inte så bra på att sjunga , visste du det?"  Eller ännu bättre "aaaaaaj, låt blii!"


jag ska leta upp Skönheten och Odjuret  2, den om julen - eftersom jag och iDa har jultemakväll imorgon! längtar.

Imorgon är det kvartsamtal också.. Men det blir nog bra.


Men TJA på er då, jag ska nog göra mig en äggmacka nu .kanske. hehe, jag vet inte om jag orkar. GÖra alltså. äta orkar jag. alltid. joråsatteh; det blir perry.

BAAAAAAAAAAJS på er.

Av Natalie - 26 november 2009 07:15

 <- så känner jag mig


jag ska ha prov sedan, men först dubblis i svenska. Jag är så jävla tired. Blev mer tired nu när jag satte mig vid datorn.

Efter skolan idag blir det middag med Ida A, fyfan vad bra alltså.

Ikväll kör. Måste läsa och göra min uppgift till bokcirkeln också; men det hinns med. Någongång.


hej då.

wish me luck på provet.




finns det ingen handbok om vänskap att få?  jag skulle behöva den nu.

jag skulle verkligen behöva den nu.

För jag har ingen aning om vad jag ska göra. INGEN JÄVLA ANING HAR JAG, SEE?

Av Natalie - 25 november 2009 20:29

jag har målat mina naglar på fingrarna i en lila färg,

den kallas bad temper.


jag vill skriva, jag känner att någonstans där inne

där finns det något som vill ut,

vill skrivas ner.

skrivas upp.


ibland funderar jag på att skippa den här bloggen ändå och hålla mig till blogg.se

men jag vet inte.

hursomhelst vill jag ha en sådan där fin blogg som vissa har

eller allra helst vill jag bara kunna bemästra orden så där,

det vore ännu bra-are.


jag har läst om islam, det är intressant.


så mycket känslor,

fast ändå inte tungt.

inte nu


just because they can't feel it to

doesn't mean that you have to forget

(regina spektor - the call)

Ovido - Quiz & Flashcards