Alla inlägg under mars 2009

Av Natalie - 29 mars 2009 13:13
Blogga gratis - utan reklam Skriv inlägg

jag har inte varit inne på datorn på flera dagar! Det har krånglat och så, men idag så funkar det :)  Vaknade för några timmar sedan, har softat :) Sett på tv och film, käkat frukost och druckit te :) Mysigt!

Snart ska jag göra en läxa, och sedan får vi se. En dusch/ett bad blir det sedan också, och kanske en promenad. Det är inget fint väder, så jag har ingen lust att gå ut, men.

Igår var det nice tjejkväll :) Hade sönder ett handfat, yeeey. inte allvarligt, men iallafall. På slutet blev det charader, det var väldigt roligt! Längesedan jag skrattade riktigt så mycket nu, hehe.


En sak som är ruggigt bra är att vi inte har prov innan påsklovet! Göööött.

Vad händer på påsklovet då? Åker till Luleå nästan hela.. Ska väl bli kul, kanske. Hoppas det. Det är med familjen, ifall någon undrar, Ska hälsa på storebror Kristian där. Det kommer säkert bli jättemycket vår i Arvika just den veckan,.. Well, hoppas det, så att man kommer hem till solsken och snöfria vägar! :D

Det kommer bli så jävla skönt med vår nu (Y)



Btw, Anna, nej det blir inte språk. Känns bättre att stanna i Arvika :)

Av Natalie - 25 mars 2009 17:45

Nu ligger jag i sängen och lyssnar på musik :) Är mätt oc gla, det blev våfflor idag, såklart :)

Idag körde jag lite armar när jag gymmade - äntligen, haha! Jag har så svaga armar, så det är inte klokt. Det blev även cykling och lite andra benövningar, sedan 500m simning. Så nu känns kroppen riktigt behaglig, eller vad man ska säga. Känner av att jag tränade armarna, haha. Ja ja, nu när jag väl börjat får vi väl hoppas att jag fortsätter, så att jag kan klå fler människor i armbrytning, jao.


En sak som jag funderar över är ifall jag sksa gå samhäll eller ekonomi. Jag valde samhäll, men nu blir jag osäker. För alla jag vill gå med ska gå ekonomi. Vem fan skulle jag gå med på samhäll, liksom? Nej men det känns som att det är mer värt att veta att man kan ha roligt och trivas med klassen i två år, när linjerna ändå inte skiljer sig särskilt mycket åt. Men jag ska kolla upp vilka ämnen som skiljer sig, så att jag kan känna mig mer säker där. vår studievägledare tycker säkert att jag är jättevelig isåfall, men huvudsaken är väl att jag ska trivas och ha det bra, eller hur? Ja. T.ex företagsekonomi är inte något jag jublar över, men det kan nog vara kul iallafall. Och det spelar ju ingen roll för socionomutbildningen, för jag såg i ett häfte vi fått i skolan vad som krävdes för speciella ämnen, och de är inräknade i alla samhällslinjerna.

Det som håller tillbaka mig mest är att jag ska verka velig, tror jag, men vad fan, det är mitt liv :P  hehe. Jag skulle ha mycket roligare på ekonomi, det är ingen tvekan. Det finns ingen jag vet att jag gärna vill gå med i samhäll. Och de ämnena som jag tycker ska bli roligast, t.ex psykologi tror jag ingår i ekonomi också. Åh, jag får se. Ska snacka med mamma sedan också. Hon kommer iallafall tycka att jag är velig, haha, även om hon står bakom mig :)


ja, jag får försöka reda ut det här ganska snart. I värsta fall får jag väl byta första veckan när vi börjat tvåan, jag vore ju inte den enda. Vi får se hur det blir.


Nu ska jag läsa bloggar (Y) wohoo.

Av Natalie - 24 mars 2009 18:41

idag lyssnar jag på musik, äter våfflor, pluggar på svenskaprov och surfar runt. That's my monday.


Bra saker idag:

musik

mvg på samhällsprovet

snart påsklov!

Av Natalie - 23 mars 2009 21:13


Det här är en (snedvriden) bild på min syster och mig på väg hem. :) 




Detta är utsikten antingen från stugan där vi bodde eller från någon lift :)



 Så här såg jag ut vid något tillfälle i någon backe ;)  Gillart! ;)

I gondolliften mådde jag tydligen lite dåligt, Haha. Kolla Idas nöjda min också (Y) haha.


Det tar så jävla lång tid att ladda upp bilder idag, så det får räcka så just nu :) hihi.

Jag ska snart ta & sova tror jag :D

 Godnatt!

Av Natalie - 23 mars 2009 17:21

Hej! :)


Det blev inget bloggande igår när jag kom hem från Hafjell, var hemma vid sextiden. Jag tog ett varmt bad och sedan blev det bloggar, chips och godis med dipp, och beck :) så det var en härlig söndag.


Ja, hur gick skidåkningen då, månne?

Det gick ganska bra, iallafall på förmiddagen. Jag ramlade tre gånger på hela dagen : #1 var när jag hade satt på mig skidorna och skulle nerför en backe (=lite sluttande bara) innan vi kom till barnbacken, haha. Körde nästan på en liten flicka! Hihi. Hon fick min ena skida mellan benen :P  alltså, inte där utan bara mellan benen, som tur var. Andra gången var i knappliften (?) i barnbacken. Jag svängde med armarna för att Louise som var framför mig tog kort, hihi. Tredje gången var i en stor backe, och det var väl för att det plötsligt gick lite för fort, antar jag, hehe. Tydligen såg det riktigt otäckt ut när jag flög omkring där, hihi. Men tror inte att det blev några stora skador ;)

Men ja, det var förmiddagen det! Efter lunchen fick jag panik och vågade inte åka. Först åkte jag litegrann bakom Glenn, så att han fick styra och så, men sedan blev det till att helt enkelt gå! Vi var i en svart backe då, haha. Tydligen bytte det från blå till svart. Ja, sedan åkte jag pyttelite till men det gick inte så bra rent psykiskt så en skoter kom och hämtade mig, så fick jag skjuts ner till liften där de andra sedan mötte mig och vi åkte ner från backarna. Jag kände att jag var tvungen att ställa mig och åka skidor en sista gång innan vi åkte hem iallafall, ni vet "komma upp på hästen igen", så jag tog en sväng i barnbacken :P 

Sedan blev det två turer upp&ner med gondolliften tsm med ida, louise, glenn och johan. Hehe :P  Det var väldigt mysigt, och de 40 minuterna kändes mycket kortare:P

Men det var en väldigt bra dag, och jag är nöjd som attan med hela helgen trots eftermiddagsåkningen:P 

Ska ladda upp bilder och kanske en film senare :)  Får se hur det blir med filmen, för jag är inte så teknisk av mig, hihi.


Nu ska jag däremot ta tag i lite pluggande inför svenskaprovet på onsdag.Handlar om antiken:P  men orkar inte direkt lägga ner hjärta och själ i det idag, hehe.

imorgon blir det någon slags motion (Y) kan bara tillägga att jag verkligen känner att jag åkt skidor i helgen ;)   träääningsvärk ;) men det är bra!


Bye :D

Av Natalie - 20 mars 2009 12:05

sitter nu hemma i soffan och ser på providence :) Dagen har varit förvånansvärt lång, hihi. Och klockan är bara 12.

Snart ska jag göra matsäck, men ska slappa ett tag innan :)

Av Natalie - 19 mars 2009 20:18

Hallå!


Jag sitter nu och är ganska nöjd med tillvaron :)  Jag har typ packat färdigt inför imorgon, jag har läst alla bloggar för idag (haha, det är för löjligt, men jag älskar't), och jag lyssnar på bra musik. Just nu underbara Regina Spektor <3 i mitt hjärta, säger jag bara!

Imorgon börjar jag nio med engelska, kvart över tio är det spanska i femtifem minuter och sen slutar jag :) Ska ner på stan en snabbis, sedan åker jag hem, gör matsäck till mig och systeryster, och även lunch på samma gång. Vid fem- halv sextiden drar vi till ^Åmotfors och sedan bär det iväg till Norge! Det ska bli väldigt kul, men jag är också väldigt nervös. Jag menar, det är första gången jag ska åka skidor och så gör jag det i Hafjell. har fått höra att det kanske inte är det lättaste stället, huhu. Nej men det är klart att det kommer gå bra. Med bra menar jag att jag inte dör, möjligtvis bryter jag något ben men det tror jag inte- jag har aldrig brutit något i mitt liv, utom mitt hjärta. Haha. Nej men seriöst, jag har aldrig gjort det, och jag hoppas att jag slipper uppleva det den här veckan också ;) Önska mig lycka till! (Louise kanske ska filma första åket. Om hon gör det så kanske filmen kommer upp här -om det går, det vet jag inte).

Jag tänkte sova ganska snart, får se hur det blir med den saken. Är två och en halv timme kvar tills jag "måste" lägga mig, men det skulle inte vara fel att sova extra länge inatt :) 


Jag kommer förresten inte att blogga under helgen såklart, det blir för dyrt att sms-blogga också eftersom vi är i Norge. Ekonomin framför allt, haha, nejrå!

 Möjligtvis loggar jag in imorgon och kollar.

Vore inte fel att få någon kommentar någon gång ibland :)  Eller det får jag, men :p  jag ser ju att det är fler som läser min blogg än vad som kommenterar; vad jag kommer ihåg är det bara anna och emma som kommenterat den här bloggen :P  Haha.
Jag ser ju dock inte vem som kollat, men jag ser antalet personer :)


Nej nu får det nog bli lite Panga Bubblor innan jag somnar :) 

Ha det bra, det ska jag! :D

Av Natalie - 18 mars 2009 07:32

Nu sitter jag i skolan, har varit här ca en halvtimme för att skriva klart uppsatsen. Internet funkade inte igår när vi kom hem från charlottenberg, så jag hann inte göra klart den då. Lade mig klockan nio :) hihi.

Men nu har jag skrivit klart och skrivit ut :)

Ska skriva ner svaren på svenskläxan vi hade också, gjorde den bara i huvudet igår.

Igår när vi var i charlottenberg köpte jag inte så mycket alls, det blev billigt (Y) haha, fast mamma betalade ändå det jag köpte men (a) det blev billigt för henne av det jag köpte ;)

Men ja, läxor får det bli nu.


Ovido - Quiz & Flashcards