Alla inlägg under september 2009

Av Natalie - 28 september 2009 10:20

det känns som att den här måndagmorgonen innebär en nystart. av vad - hur, varför?

jag vet inte, men vi får se om jag rättar mig efter den känslan idag.


om fyrtio minuter kommer mamma och hämtar mig, sedan ska jag in till skolan och ha spanska, lunch, idrott och matte. Så jag måste klä på mig och packa idrottskläder snart. ikväll ska jag läsa på spanskaprov - känner inte för det, men det brukar bli bättre av att sitta på City med gott té och kanske något annat gott att tugga på, när man ska plugga. Ska minsann fråga Ida w om hon vill med:)  .. då var ett sms ivägskickat, får se vad hon svarar :) efter det ska jag till morfar och hälsa på lite, och sedan ta min cykel och åka hem. Cykeln har stått hos morfar i flera veckor - skärpning nu Natalie - hälsa och motion ska det bli! ;D det blir nog bra det.



jag fick förresten lars-boxen förra veckan, tror att jag skrev något om det. Den var iallafall ett bra köp (även om jag inte betalat ännu ;s :p )  och jag gillar nya skivan. Den var inte så annorlunda mot de andra som Daugava var jämfört med tidigare skivor. Istället påminde varje låt óm någon annan, faktiskt. Men den är bra! det är ju lars - och fjärde november står jag, anders och möjligtvis Ida längst fram (hoppas hoppas jag) och sjunger med :d

ibland på konserter kan man tycka att vissa låtar ska bara artisten sjunga, men jag har inte kunnat vara tyst under en enda låt som lars spelat på de fem spelningar jag varit på; man måste helt enkelt. eller jag, iallafall, och det verkar som att andra har det "problemet" också.

nu har jag skrivit klart om Lars. jag borde ju egentligen inte gilla honom alls, eftersom han bara "spelar svår" hela tiden - eller hur Marie? ;p men jag råkar låta bli att bry mig om det, jag har ingen aning om ifall han spelar svår eller inte, men jag tycker iallafall att han är superbra :)


Nej, nu ska jag göra mig iordning! :d

Av Natalie - 21 september 2009 17:30

idag har jag varit hemma, har dock varit utanför dörren en gång för att hämta posten ;)

jag kände att det var bättre att vara hemma och försöka ta det lugnt idag när jag inte mår bra, så kanske jag mår mycket bättre imorgon. hope so! :)

fick brev från posten om att min lars-box finns att hämtas ;) jag tvivlar på att mamma vill åka in igen sedan, så förmodligen är den min först imorgon. 

just nu ligger jag och älskar scrubs, bara. Det är så jävla bra serie :d ikväll klockan nio ska jag se på Ladder 49, har inte sett den; men min framtida man är ju med i den. Joaquin Phoenix, hellooooo gorgeous!


snart är det mârten - woohoo!!


Av Natalie - 20 september 2009 15:24

hej mina läsare ;)


jag ligger i sköna pyjamas/mjukiskläder - om jag finge, så skulle jag vara klädd så flera veckor i rad ;P  ha några stycken pyjamasbyxor, några tjocktröjor, några sköna t-shirtar och linnen, så att jag kan ha rena kläder hela tiden såklart. det vore superhärligt :)


Hursomhelst, jag är riktigt förkyld idag, det är så ofräscht och jobbigt, men sådant är livet, som vi alla vet :p

så jag ska göra mig en kopp te nu, lyssna på musik och läsa Så LÄnge vi Båda Andas som jag fick låna av Björn :d

det är himla  bra när man är sjuk :) eller närsomhelst egentligen.


ha det bra!

Av Natalie - 19 september 2009 20:11

hej igen!


jag är inte vidare mycket piggare, och jag är fortfarande hes som en sönderrökt kalkonhals, men jag trotsar detta och sjunger för fulla muggar. Det är disneysoundtracks, det är regina spektor (så jävla jävla talented är hon) och melissa horn. Och lite annat däremellan. det låter förmodligen ganska förjävligt för det mesta, men eftersom det bara är jag hemma så tycker jag inte att det gör någonting. Särskilt med tanke på att inte ens jag själv hör särskilt mycket av vad jag sjunger - jag har hörlurar.


nu ska jag kolla lyricsen och sjunga med i Braille av regina spektor. bra, bra bra!

Av Natalie - 19 september 2009 17:53

jag är nästan död, känns det som.

jag har inte orkat bada än, och inte packa upp min väska. inte någonting. jag sitter med datorn i knät och tittar på teve, och har gjort det sedan jag skrev senast.

just nu tittar jag på vma, synd att jag inte såg att det var det på mtv lite tidigare, det hade varit roligt att se, för jag har inte sett någonting därifrån.  men nu får jag se litegrann :)  missade PRECIS kanyes weirdnessgrej, men nu uppträder jay-z och alicia keys - de är ju jättebra artister båda två! dock lyssnar jag ju mer på alicia än på jay-z måste jag erkänna.


jag sitter och stirrar bara, det är amazing att jag ens orkar skriva ^^, 


Av Natalie - 19 september 2009 16:43

God middag!  ; D


jag sitter hemma och tar det lugnt, jag är så trött så! jag ska sätta på bra musik och ligga och lyssna på i hörlurarna tänkte jag :) förhoppningsvis somnar jag.


Gårdagen var bra :) det var härligt att umgås med bra vänner <3 gillar att man inte behöver träffas jätteofta men ändå funkar bra ihop när man ses :) (Y)

vi var ute på kulturnatten igår, ett band från arvika spelade några låtar och de var bra; det var kul att dansa litegrann :d

sedan såg vi på lite andra band och så, och litegrann på en eldshow.

åkte väl hem vid ett-tiden ungefär, tror jag, och sedan låg vi och pratade; jag, josefin, björn och henrik :)
gick upp innan tio imorse; var jättetrött men jag höll på att törsta ihjäl, så jag var tvungen att kliva upp ^^  kan säga att det var härligt att duscha imorse:) men jag ska ta mig ett bad sedan också :)

Jag beställde bussbiljetterna tills när jag ska åka till Anna på höslovet också :d woho! :D på tåget hem förut så ringde jag och björn videosamtal till anna, det var skoj :d


Eftersom jag har känt mig lite sjuk i flera dagar, och jag igår började känna mig snart-sjuk-på-riktigt, så tänkte jag ta det lugnt och take care of myself litegrann; som sagt ska jag ta ett varmt bad, och så kanske det blir lite ansiktsmask och sånt bara för att :)

Av Natalie - 17 september 2009 20:42

hejsan!

Här sitter jag och gör läxor vid datorn, och lyssnar på Disneylåtar :) Härligt!

Idag var det körövning i missionskyrkan, så jag och Louise följde med Jennifer dit :) Det var roligt! Jag älskar verkligen att sjunga, även om det låter lite sisådär emellanåt ;) Jag ska definitivt prova på någon mer gång, sedan får vi se om jag bestämmer mig för att fortsätta eller inte - men det tror jag!

har precis skrivit klart min recension om boken The Declaration, snart ska jag hitta typ tio svåra ord i Romeo och Julia. borde vara ganska lätt med tanke på att det är gamle godingen Shakespeare i svensk översättning, men nej, tyvärr gott folk så förstår jag nog alltihop är jag rädd ;P Bör tilläggas att det är tjugo sidor jag läst, inte hela boken.


Imorgon bär det iväg till Karlstad :d  Pratade med Björn förut, åh vad jag saknar honom! vi träffas ju så himla sällan, har blivit några fikor nu i sommar, men det är för lite, helt klart. Men imorgon åker ju som sagt jag anders och josefin dit imorgon för att träffa honom :)  Blir nog McDonalds-mat imorgon, mm:) hihi.


haha, idag på svenskan så läste vår härliga svenskfröken upp en bit av min dikt jag skrev för någon vecka sedan. God, det var a bit awkward. Varför låter ens egna "verk" så himla mycket löjligare om någon annan läser det högt - inför andra - än vad det gör när det är svarta ord på vitt papper. Hade alla i klassen fått en varsin copy av den så hade det inte varit hälften så pinsamt :p Dessutom läste hon upp det sämsta ;)  men hade det varit en annan bit, hade jag kanske känt så ändå, hihi. Men jag blev ju himla nöjd över att hon tyckte att den var värd att läsas upp  iallafall :) 


nu ska jag göra bokcirkelarbetet - sedan packa litegrann och sooooova :d


Ha det bra kära läsare!

Av Natalie - 16 september 2009 16:15

oh shit, jag är så trött! dock har jag inte tillåtit mig att somna än. Men kanske bör lägga mig ner i soffan med en bok och se om jag somnar? det vore aaawesome (hihi, kände bara för att använda det ordet)


vem vill jag gifta mig med då? Joaquin Pheonix, såklart - för han är så vacker :D "ärret" gör det bara bättre :p

Ovido - Quiz & Flashcards