Alla inlägg under oktober 2009

Av Natalie - 21 oktober 2009 17:37

jag vet inte vad jag ska skriva riktigt, eller hur jag ska formulera mig snarare.


jag mår så himla dåligt när jag ser någon vara ensam nästan hela tiden. Ensamma människor gör mig nervös, jag blir orolig att de kanske inte är det minsta lyckliga, att de aldrig kommer bli det. För hur lycklig kan man vara om man är helt ensam? Och när de ler mot folk som pratar med dem, ler och ser så himla snälla ut men liksom rädda "oj, du pratar med mig! det var värst! folk gör aldrig det. Vi kanske kan bli kompisar! eller? nej kanske inte. Men jag är van att vara ensam, det är lugnt." ungefär så ser de ut ibland, och det kryper i mig då. Det gör riktigt ont ibland när jag tänker på att vissa inte har några vänner. Tänk de vars enda konversationer på en dag är med sin familj, och kanske med någon som sista utväg frågar just den personen vad klockan är eller vad man har för lektion sedan!?


Är jag ensam om att tycka synd om men inte veta vad jag ska göra? förmodligen inte. Men det känns så fel! men jag har ingen aning om vad jag ska göra.


men när jag ser sådana människor så blir jag verkligen glad över att jag har vänner - även om jag redan visste att flera är superbra så uppskattar man det ännu mer när man inser att man kunnat bli utan. Vad det är som gör att man blir utan vänner, att man ärligt talat aldrig i sitt liv får en kompis, det vet jag inte - det finns säkert flera anledningar - men jag är så glad att jag inte fått den "lotten i livet" - och jätteledsen över att andra fått den.



Nu ska jag plugga religion igen, men jag var tvungen att skriva av mig. Såg en person på facebook som jag tycker så himla synd om.



Av Natalie - 20 oktober 2009 12:55

det här är jag just nu:


MÄTT!

men det är inte den värsta känslan som finns, det är istället bra att det är god mat i skolan som man vill äta av; så känner jag.

Av Natalie - 20 oktober 2009 09:32

Godmorgon! (idag stämmer åtminstone tidpunkten, stort + till mig :p )

 

egentligen skulle jag ha haft idrott nu , men lektionen blev inställd så jag har håltimme :) Det är härligt då&då.

så jag sitter och läser bloggar - ska försöka catch up med en massa bloggar som jag inte läst på jättelänge.

 

har träningsvärk sedan gårdagens idrottslektion. ............

 

 

Jag ska göra något åt designen, började igår men då blev datorn seg och jag fann ingen bra headerbild. Men så småningom kommer det upp en, det kan jag lova iallafall.

 

Av Natalie - 19 oktober 2009 12:23

Godmorgon! (eller dag, men det känns som morgon)


det känns ganska bra att det är en ny vecka, även om jag började morgonen med att krypa ner ännu mer i täcket och tänka "åh, äntligen helg!" fastän klockan var kvart i sju en måndagmorgon. (jag ställde klockan mycket tidigare än vanligt till måndagmorgonen eftersom jag ville kunna ligga kvar i sängen ett tag, även fast jag skulle upp tidigare än andra måndagsmorgnar)

Det kändes ändå inte så motigt att gå upp en timme senare (ja, jag låg kvar lite längre än jag skulle iallafall) och packa väskan. Dock fann jag inga havregryn, så det fick bli onyttigt rostat bröd med underbart god svartvinbärs-marmelad istället för gröt:)

sedan åkte jag in med halv nio-bussen, gick till konsum och köpte en banan och två clementiner (som dock heter något annat nuförtiden? typ samtsuas? ). Sedan snörade jag på mig bikinin - nej okej jag drog på mig den som vanligt - och simmade cirka trekvart på badhuset. Det var jätteskönt! Eftersom jag är lite förkyld så gick det inte så fort (men fortare än de andra där ;d) och jag flåsade som en elefant. Jag vet dock hur man flåsar som en elefant i vattnet ÖVER vattenytan och inte precis vid ytan - så jag sprutar inte massa vatten och saliv omkring mig! (detta är en pik till den gamla farbrorn som är där ibland och gör så - han läser ju alldeles säkert min blogg,  så jag hoppas att the message is clear, sir! [hihi] ) .

att äta clementin (eller susigaowehigoahg) i bastun efteråt är jättegott :) 

Sedan blev det pancakes med jordgubbssylt i matsalen - det var också gott! 


En sak jag undrar över är varför jag är så glömsk och virrig? Jag har idrott idag, och när jag packade väskan imorse så slängde jag bara ner ett par byxor, en tshirt och en handduk - och bikini & necessär - men inget mer. Underkläder inkl. sportbh- frågetecken ? skor? Ingen? Okej, nej inte jag heller, apparently. TYDLIGEN så klarar jag mig bra utan? eller vad?


well well.

Bye!

Av Natalie - 18 oktober 2009 19:20

Go'kväll!


At the moment ligger jag och tittar på teve, ska ta mig en kvällsmacka snart. Eller två - en rostad med ost och en rostad med marmelad :) På femman är det en ny säsong av Gossip Girl så jag är lycklig ;) Hur länge kommer Blair och Chuck hålla tro? jag älskar dom som par, jag vet inte varför men de är så söta. Och Chuck är hot. ;d


Imorgon ska jag ta halvniobussen till stan och gå på badhuset. Är lite förkyld, men vafan, det skiter jag i. Det är så härligt att simma!

Gårdagen och förmiddagen hos Ida var bra spenderade timmar :) Vi såg på film, åt grönsaker m. dipp (det blev dipp över - det är inte ofta det händer!) och så :) det var någon jäkligt skum film på teven! Den hette "Go" eller liknande :p men den var rolig iallafall.

Idag var det scoutmöte också; jag, Anders och Ida (och hälften av tiden louise ) eldade mest en massa skräp :p haha. men det var varmt, så det var la gött.


Nej, nu ska jag concentrate på gossip girl och sedan käka mackor och läsa harry potter ^

Av Natalie - 17 oktober 2009 17:16

hejsan!


jag ska snart åka in till stan, ska till Ida och softa; har med mig lite disneyfilmer :)

Idag har jag bara tagit det lugnt.

Egentligen skulle jag ha simmat imorse, men jag har varit så slö och är lite förkyld,

så jag ville inte åka till ett badhus fullt av bakterier och andra människor att smitta. Istället låg jag kvar i sängen till elvatiden (?) och sedan har jag pluggat lite religion, sett på teve och lyssnat på musik:) tog ett varmt bad förut också, det var välbehövligt för både kropp och själ:)


Om en vecka är det höstlov - och även det är välbehövligt för kroppen och framförallt själen! På lördagen åker jag till Björn, och sju på söndagmorgon sätter jag mig på en buss ner till Annapanna :)

alltså ska jag träffa två av mina favoritmänniskor i hela världen - och jag träffar de båda alltför sällan!


later dudes!

Av Natalie - 15 oktober 2009 12:57

Goddagens!


jag sitter i en datasal och har lunchrast - helt ok god mat idag ; potatis- och purjolökssoppa.

Har engelska om twenty minutes, det är väl inte så ansträngande kan jag tänka mig, men känns nästan alltid lite onödigt att gå dit. Hade svenskaprov imorse, det kändes bra; det kändes inte som att man satt och gjorde prov, det var faktiskt kul (knäppt ja, men det är väl bra antar jag). Haft religion idag också, inte heller ansträngande.

Men ändå har dagen varit lååång.


Snart är det höstlov, ska bli så himla skönt :)

Men innan det är det ett gigantiskt religionsprov om en vecka; blir till att läsa på rejält.

hursomhelst, nu ska jag spela panga bubblor eller läsa bloggar - jag har inte bestämt mig än :p


ha det bra!

Av Natalie - 14 oktober 2009 15:14

Goddagens dear läsare!


Återigen ska ni få läsa spännande information: JAG ÄR TRÖTT!

det gick bra i skolan o så, men nu så har jag suttit här hemma (nej, hos robert o sanna) och sett på teve, och läst minimalt om renässansen. Det är bäst om jag tillåter mig själv att vila ordentligt en timme ellerså, och sedan pluggar på. Det måste ju verkligen bli ändring snart? Eller hur? Jag måste ju helt enkelt bara kunna sätta mig och plugga, och vara duktig som jag gjort hur många  gånger som helst tidigare; kan tyckas. Men det går verkligen inte. Den här terminen som pågått i nästan två månader och jag har inte haft någon självdisciplin alls! Nästan inte, iallafall. Jag har knappt läst på prov; jag har varit och simmat EN gång! EN gång har jag simmat på fritiden sedan i juni!  ( det var ju sommarstängt dock );och jag har inte gymmat en enda gång. Jag har cyklat till skolan ibland, men knappt det heller. Och vi ska inte tala om hur mycket konsum tjänat på mitt godisätande.

Men nu får det fan vara nog. På vissa plan iallafall: jag får ta tag i det här!

Order från mig själv från och med idag:

sponsra inte konsum så jävla mycket ;),

och få dig lite motion för helvete!


jag kan inte beordra mig att få in mer av vad jag läser i huvudet när jag ska ha prov, men jag vill.

Vi får se hur det går.

Ovido - Quiz & Flashcards