Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Natalie - 12 oktober 2009 10:24

Godmorgon!


Åh, det är vackert höstväder ute - visst är det? Allt känns ganska bra, men jag är ändå tom inuti.

Konstigt, sådant där - hur man säger emot sig själv helt o hållet utan att mena det? Fastän det bara är sanning.

Höstväder - jag har inte hunnit ta till mig hösten, den har inte varit så vacker som tidigare år, men jag vet väl vad det beror på - jag vet att jag inte varit så mottaglig. Alls.


i fönstret här bredvid mig sitter en söt katt, hon är både brun, svart och vit - väldigt unikt mönster - och fina ögon. Små, fina gröna ögon med ett smalt streck i. Tassarna är snövita och små.

hon jagar flugor på fönstret just nu.


Jag vill inte till skolan.

jag vill pumpa lite mer luft i bakhjulet på cykeln och ge mig ut på stan, kanske längre bort. Trampa på. Frysa om kinderna, men inte om händerna för dom har jag klätt i gråa Lovika-vantar.


Något annat jag vill säga nu är att jag älskar ord. jag tror att jag har skrivit det förut, men det tåls att sägas igen!

Det finns fyra bloggar jag läser regelbundet, två är kända bloggar som jag läser "bara för att". De andra två är sådana som jag verkligen inte läser "Bara för att" - utan för att de verkligen kan skriva - vackert och speciellt, jag förundras ofta över tankarna de måste haft när de skrev, och vilka idéer de har, och avundas hur de lyckats vända och vrida på orden; hur de leker med dem, får dem att verka så rätt just i den ordning de sitter i meningarna.

Tyvärr uppdaterar den ena alltför sällan, men det går bra ändå. Jag har läst igenom hela hennes blogg flera gånger, och jag kan inte sluta att älska hur hon skriver; kan inte sluta tycka så himla mycket om det.

ord, och de som vet hur man gör dem så otroligt levande och vackra; jag är så glad att de finns!



Efter skolan åker vi till Karlstad, vi ska hämta hem vår älskade katt som legat på djursjukhuset i några dagar - älskade katt - bra att du kommer hem & är frisk. Och så ska jag & kanske Louise in en snabbis på ikea.

nu ska jag sminka mig och sedan cyklar jag till skolan.

Ovido - Quiz & Flashcards